Prima Aprilis

No i cóż , że ze Szwecji szedł Sasza suchą szosą :-)
Akurat dzisiaj pomyślałem sobie, że może coś napiszę?
170/110/70 – z takim ciśnieniem ostatnimi dniami przychodzi mi się mierzyć.
Co robić – czas płynie, latka lecą i to w postępie geometrycznym – mam wrażenie.
Czas umyka dwa razy szybciej, niże kiedyś.
Dlaczego?
To wina Tuska? A może efekt 500+? – :-)
Ech, życie.
Jednak żyć trzeba i cieszyć się każdym dniem, bo to jedyna słuszna koncepcja, wciąż niezmienna: móc jeść i pić i być dobrej myśli każdego dnia, który przeżywamy z woli Najwyższego. Teraz i zawsze, na wieki wieków – J.P.

Opublikowano Bez kategorii | Skomentuj

Ferie

Rok żmudnej pracy poza mną.
Koniec budowania domu – pozostaje kopanie rowu. Zawsze to jakaś motywacja.
Jednak nadzieja nie umarła.
Jeszcze będzie normalnie, jeszcze będzie przepięknie.
„Móc jeść i pić, i być dobrej myśli każdego dnia…oto, co uznaję wciąż za dobre i miłe” – i niech tak pozostanie teraz, i zawsze, na wieki wieków – J23

Opublikowano Bez kategorii | Skomentuj

25 lat, 40 litrów

W tym tygodniu ddałem 40 litr krwi. Obrazowo: 2 kanistry, 8 baniaków 5l.; 80 butelek połlitrowych po Żywcu :-)

Spotkałem tamże, po 2 latach, dawnego sąsiada zza miedzy, kolegę, ba!przyjaciela onegdaj.
Jednak coś się zmieniło, wygasło i znajomość umarła pozostawiając nieodgadnioną wrogość, żal, roszczenia.
Ech, szkoda, wielka szkoda i po prostu przykro.

Radośc i smutek.

Opublikowano Bez kategorii | Skomentuj

początek lata – 45′tego lata dla mnie

Obudziłem się po artroskopii barku i zrozumiałem jak to jest zasnąć bezwiednie, odejść w nicość bez pamięci i powrócić (jakby w nowym wcieleniu) po kilku godzinach. Dziwne, acz ciekawe odczucie.

Opublikowano Bez kategorii | Skomentuj

Moje dziecko osiąga dojrzałość…

…poczęte końcem stycznia 2007 roku, wczoraj osiągnęło pełnoletność.

Ech, jak ten czas szybko zleciał.

ZimowyZjazd.com

 

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano Bez kategorii | Skomentuj

Pewnego listopadowego wieczora….

20 minut straciłem, aby dotrzec do tego miejsca, w ktorym teraz jestem: wpis nowej notki na swoim blogu. Uff!! Co tu sie porobiło?

Najpierw musiałem przebrnąć przez multum reklam oraz ankiet, ktorych wcale nie chciałem wypałniac. Ale rezygnacja z nich to nie takie proste. Oplataja cie i dusza jak wąż boa…

Potem okazało się, że ściażka dostępu do moich wpisów ymaga na nowo przekierowania do onet’a, potem akceptacji tego i owego by ostatecznie znaleźć się na stronie edycji tekstu.

Cóż, kiedyś wszystko było jasne, czytelne piękne i czyste….

Tak zaczynała nasza-klasa.pl.

Tak powstawały pierwsze blog’i.

Dzisiaj to tandetna komercja: wszędzie obrzydliwe, nachalne reklamy oraz wyskakujące okienka czatujące tylko na twój minimalny błąd w najechaniu myszką, aby zaśmieciś ci kompa całym reklamowym chłamem.

Szkoda, że wszystko tak się dewaluuje.

Ale, zakończe ten wpis Złotą Zasadą Murphy’ego (z nieskończonej Księgi Praw Murphy’ego):

ZŁOTA ZASADA MURPHY’ego: ZASADY OKREŚLA TEN, KTO MA ZŁOTO.

Hehe
W tym przypadku właściciel zakupionego portalu blog.pl, ktory dla kasy sprzeda sie każdemu, kto zapłaci za cokolwiek z reklamy w wyskaujących okienkach.

I to by bylo na tyle, z dziś.
Zdziś.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano Bez kategorii | Skomentuj

taka ciekawostka, ku pamięci

Rządowe statystyki mówią, że średnia pensja w Polsce to ok. 3600 zł. To znaczy, że średnie składki emerytalne to 703,08 zł miesięcznie – procent Składki emerytalnej do ZUS jest stały, określony ustawowo. Liczba pracujących na koniec II kw. 2011 to 16.163 mln. Możecie te Dane sami zweryfikować przeglądając oficjalne strony rządowe, sięgając do oficjalnych statystyk GUS. Miłej zabawy. Ale co z Tego wynika?? BARDZO WIELE, a właściwie BARDZO DUŻO. Dużo czego?? PIENIĘDZY, oczywiście. Pomnóżcie urzędową i oficjalną liczbę zatrudnionych i oficjalną i bardzo urzędową średnią składkę emerytalną do ZUS. Powinno Wam wyjść miesięcznie 11.375.519.400 zł, czyli ponad jedenaście miliardów trzysta siedemdziesiąt pięć milionów. To gigantyczne pieniądze, a jest to Tylko składka emerytalna. Bawmy się dalej: pomnóżcie to razy 12 miesięcy, a wyjdzie na to, że w skali roku jest to 136.506.232.800 zł. Kończą się Wam okienka w kalkulatorze? Mnie też. Zatem powiem, że jest to słownie ponad 136 miliardów 506 milionów zł w roku. Mamy w Polsce około 5 mln emerytów, dokładnie – w marcu 2011 – było ich 4,979 mln. To znowu wg oficjalnych, rządowych i jedynie słusznych i poprawnych statystyk. Rencistów nie liczę, Bo już na pewno nie zmieszczą mi się w kalkulatorze, a poza tym – na nich jest OSOBNA składka!!!. Wychodzi mi zatem na to, że rocznie jest to średnio 27.301 zł na emeryta, czyli miesięczna emerytura średnio powinna wynosić 2.275,00 zł. Tymczasem średnia emerytura – znowu wg rządowych, oficjalnych i jedynie słusznych i poprawnych statystyk wynosiła w tymże marcu 2011 zaledwie 1721,00 zł. Czyli o 554 mniej niż wynika ze składek wyliczonych na podstawie danych statystycznych rządu RP, GUS, ZUS, KRUS i każdy inny SRUS. Jak policzycie dalej, to wyjdzie Wam NADWYŻKA rzędu 32% w stosunku do wydatków na Emerytury (czyli średnio ZUS jest na plusie około 2,5 miliarda zł miesięcznie, czyli 30 miliardów Rocznie!!!). Tymczasem, rząd ubolewa, że budżet dopłaca ponoć do emerytur dziesiątki miliardów rocznie. Jesteście zdumieni?? To przeliczcie jeszcze raz. Też liczyłem, bo nie wierzyłem. Wniosek jest taki: ktoś z trójki: GUS, ZUS, Rząd RP łże. ŁŻE W BEZCZELNY SPOSÓB. Gorzej: dopuszczam możliwość, że łże więcej niż jeden, a nawet że łżą Wszystkie wymienione instytucje. Taki jest mój wniosek. Ale jest też PYTANIE: co dzieje się z nadwyżką??? I takie są wnioski wynikające z oficjalnych danych statystycznych. Chyba, że Rostowski przesłał sfałszowane dane do GUS, wszak to, używając eufemizmu, mistrz kreatywnej księgowości. Załóżmy jednak, że dane oficjalne są prawdziwe, a więc wnioski zeń wynikające także. Proszę sobie wyobrazić, jaka gigantyczna nadwyżka powstanie przy wydłużeniu czasu pracy potrzebnego do osiągnięcia wieku emerytalnego. Oczywiście, pracy tej i tak nie ma, a bezrobocie zamiast maleć wciąż rośnie, co również potwierdzają dane oficjalne. Na co ma pójść taka nadwyżka?? Na zrzutkę na Greków?? Włochów?? By żyło im się jeszcze lepiej?? Gdzie jest kasa ???

Opublikowano Bez kategorii | Skomentuj

Nowy początek: 01.IV.2012. 8.00

 

I nastała wiosna – nowa pora roku; i nastaje kwiecień – nowy miesiąc, i niebawem dzień nowy otworzy nowy rozdział życia tu i teraz… czekam na to odświeżenie.

Jak mawiał Aureliusz Marek:
„Dopóki żyjesz, dopóki można, bądź dobry.
Każdej chwili usilnie dbaj o to, [...] byś to, co masz właśnie pod ręką, załatwił z pełną, a nieudaną godnością i miłością, i swobodą, i zachowaniem sprawiedliwości i byś zapewnił sobie niezależność od wszelkich innych myśli. Zapewnisz zaś ją sobie, jeżeli będziesz każdą pracę wykonywał, jak gdyby ostatnią w życiu…”

Taak…bo wszystko ma swój i czas i swoje miejsce, a w „ciszy i zaufaniu okazuje sie moc”, jak napisano w Księdze Życia.

Opublikowano Bez kategorii | Skomentuj

słoneczne, przedwiosenne popoludnie

jest własnie dzisiaj, tu i teraz

Czytam Trylogię Stiega Larssona pt. Millennium: „Mężczyźni, ktorzy nienawidzą kobiet”, „Dziewczyna która igrała z ogniem” oraz „Zamek z piasku który runął”. Thriller-Dramat-Akcja i rewelacyjna narracja. Historia Lisbeth Salander oraz dziennikarza Mikael’a Blomkvist’a rozgrywająca sie w wielowątkowej płaszczyźnie.

Zdolna hakerka o nieprzeciętnym umysle matematycznym.

Odkrycie Euklidesa:

6=2do1 x(2do2 – 1)

28 = 2do2 x (2do3 -1)

496= 2do4 x (2do5 – 1)

 

Opublikowano Bez kategorii | Skomentuj

wyznanie 42-latka

i tak oto nadejszła wiekopomna chwiła… i ani sie człowiek obejrzał, jak stuknęła 42 wiosna, a właściwie to przedsionek lata :-)

Kiedyś miałem czas i natchnienie, by pisac codziennie.

Dziś pozostało natchnienie i nadzieja, że czas się znajdzie, by przelac na piśmie rozważania serca.

Dzieci rosną i dokazuja; Ania za 2 miesiące pójdzie do szkoly, Adam do przedszkola…

A ja wciąż marzę i czekam na większe mieszkanie, dom z ogródkiem i basenem oraz nowe auto.

Niech sie spełni!!

Czego życze sobie teraz, tu i dzisiaj,

Amen.

Opublikowano Bez kategorii | Skomentuj